Indsatsområder
De overordnede indsatsområder, som Børne- og undervisningsministeriet beslutter, vil også i skoleåret 2022-23 omhandle:
- Eksamenskarakterer
- Løfteevne
- Dropout
- Trivsel
- Gennemførsel
Ift. det centralt definerede trivselsmål vil Brøndby Gymnasium revitalisere vores antimobningspapir i samarbejde mellem lærere og elever. Vi vil ligeledes i fællesskab justere vores aftale om lektier- og skriftlighed, som i øvrigt løbende tilpasses praksis.
Hertil kommer de lokale indsatsområder, som vi har valgt for skoleåret:
- Brøndby Gymnasiums HF-tilbud
- Brøndby Gymnasiums 3 fokusområder
- Supervision og kompetenceudvikling
Brøndby Gymnasiums HF-uddannelse skal fortsat være fleksibel, rummelig og velintegreret i gymnasiets kultur baseret på indhøstede erfaringer og nye opdagelser.
Dette års HF indebærer derudover en nyordning, idet der samtidig med det 2-årige hf-forløb på 4 semestre opstartes et 5-semesters forløb for elever fra særligt træningstunge sportsgrene på højt niveau. Vi har således skræddersyet en ordning i fællesskab med Brøndby Masterclass, som tilgodeser disse elevers træningspas. Konkret udskydes undervisningen i 2 fag til 5. semester for disse elever. Klassens øvrige almindelige 2-årige hf-elever undervises i de 2 fag sammen med stx-elever.
Brøndby Gymnasiums 3 fokusområder skal stå tydeligt ift. Den nye organisationsstruktur (lokalt indsatsområde i 2021-22). En række initiativer er derfor iværksat. Det gælder bl.a.:
Unges identitetsdannelse, tilbud om seksualundervisning, dataekspeditioner og transition ind i ungdomsuddannelse.
Hertil kommer udvikling af nye elevbårne aktiviteter i samarbejde med diverse lærere.
Med det sidste lokale indsatsområde: Supervision og kompetenceudvikling, sætter vi fokus på videndeling og variation i læringsstile. Dette gør vi både for at inspirere hinanden og for at udvikle didaktikken så den modsvarer såvel nye elevtyper som vores bærende værdier.
Ang. evaluering og de lokale indsatsområders placering i BGs kvalitetssystem se mere her
PS/ 1. sept. 2022